Kalite Sisteminin amacı ülkemizdeki tüm sağlık kuruluşlarında hasta ve çalışan güvenliği ile hasta ve çalışan memnuniyetinin sağlanmasıdır.
Hastanemiz Kalite Yönetim Sistemi Rutin Uygulamaları
Kalite Yönetim Sistemiyle ilgili tüm dokümanlar bilgi işlem kalite yönetim bilgi sisteminde mevcuttur. Birim sorumlusu tarafından sistemi nasıl kullanılacağı konusunda çalışanlara bilgi verilir. Hastanenin birimin işleyiş talimatları ve yönlendirici kalite yönetim sistemi dokümanlarına otomasyon üzerinden ulaşabilirsiniz. (Merkezi Paylaşım→Kalite Paylaşım)
Hastanemizde rutin olarak yılda bir kez “çalışan memnuniyeti anketi düzenlenir”. Bu anketler aracılığı ile çalışan memnuniyet ve beklentileri tespit edilir.
Hastanemizde tespit ettiğiniz uygunsuzlukları iyileştirici, düzeltici faaliyetleri ya da önerilerinizi kalite yönetim birimine bildirebilirsiniz.
SKS Hastane;
· Kurumsal Hizmetler
· Hasta ve Çalışan Odaklı Hizmetler
· Sağlık Hizmetleri
· Destek Hizmetler
· Gösterge Yönetimi
Olarak 5 boyutta ele alınmaktadır.
Hastanemizde Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenen periyotlarda öz değerlendirme yapılmaktadır. Sağlık Bakanlığı tarafından yılda bir kez sağlıkta kalite standartları doğrultusunda denetimler yapılmaktadır. Kalite çalışmalarında her bir çalışanın üzerine görevler düşmektedir. Sağlıkta Kalite Göstergeleri de bölümlere yönelik olarak aylık, 3 aylık, 6 aylık ve yıllık olmak üzere hesaplanarak gerekli bildirimler Hastanemiz web raporlama sayfasından giriş yapılmakta ve Kalite Birimimizce bakanlığımıza bildirimler yapılmaktadır.
Sağlıkta Kalite Standartları rehberine Hastanemiz Web sayfası üzerinden ulaşılabilmektedir. Ayrıca Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon ve Çalışan Hakları Daire Başkanlığı web sayfası üzerinden Sağlıkta Kalite Standartları doğrultusunda oluşturulan tüm rehberlere ulaşılabilmektedir.
Emine BULUT
Kalite Yönetim Direktörü
Zehra GÜMÜŞDAMLA
Kalite Yönetim Birimi Çalışanı
Öznur AYDOĞAN
Kalite Yönetim Birimi Çalışanı
Ayşegül KÖKÜSOY
Kalite Yönetim Birimi Çalışanı